Bijna iedereen gaat er jaarlijks naartoe, de kapper. Sommige mensen brengen maandelijks een bezoekje en sommige brengen één keer in het jaar een bezoekje. Het uiterlijk staat tegenwoordig hoog in het vandaal hierbij hoort een goed kapsel ook bij. Iedereen knipt, verft en laten zijn haar stijlen tegenwoordig. Vaak willen meiden hun haar blonder of geven de gekke kleur. Jongens willen een zo strak mogelijk kapsels en gaan daarom vaak ook vaker naar de kapper. Nederland telt meer dan 30.000 kappers. Dit kunnen kappers op locatie zijn of thuiskappers. Al deze kappers zitten verspreid over heel Nederland, elke stad heeft vaak meerdere kappers. Iedere kapper beschikt over een website met eigen informatie. Een chatbot zou een goede toevoeging kunnen zijn op deze website.

Wat is een chatbot?

Wat is nou precies een chatbot? Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekpartner die als widget op een website geplaatst kan worden. Voor de websitebezoekers komt, vaak rechts onderin, een widget tevoorschijn waar zijn een chat kunnen sturen. Dit kan gaan om de openingstijden, voorraad, adres, advies etc. Deze chat zal binnen 30 seconde worden opgepakt door de chatspecialisten van chatkracht. Zij beschikken over een kenniscentrum van de kapper. Hier staat alle informatie in verwerkt over de organisatie. Op deze manier zijn zij bereid om op de chats een passend antwoord te geven en de websitebezoeker verder te helpen.

De toegevoegde waarde van een chatbot

Door het integreren van een chatbot op de website creëer je een betere bereikbaarheid voor de organisatie. De websitebezoekers kunne altijd terecht bij de chatbot en hoeven op deze manier niet te wachten op antwoord via de mail of telefoon maar krijgen direct antwoord. Ook wordt de klantenservice van de organisatie minder belast. Er wordt namelijk een deel hiervan overgenomen door de chatspecialisten. Op deze manier blijft er meer tijd over voor ander werkzaamheden. Bent u geïnteresseerd? Neemt vrijblijvend contact op via de live chat op onze website!